tisdag 4 november 2014

¡Hola Madrid!


Ska man åka på en långweekend till en europeisk huvudstad så här års så är Madrid ett hett tips. Nu råkade det förvisso vara så att värmeböljan låg kvar över Spanien ända fram till igår, men ändå. Madrid är trevligt även när det inte är 25 grader varmt och sol. Som jag njutit av dagarna här.

I Barcelona-hypen har tyvärr den spanska huvudstaden glömts bort och det är synd. Det är här är en superhärlig stad med många små mysiga torg och härliga parker, och framför allt bra restauranger och schysst shopping. Här finns fortfarande det genuina kvar och det lokalt spanska. Visst finns det turiststråk med souvenirshops och överdrivet dyra restauranger runt välkända sevärdheter, men i övrigt är Madrid en väldigt dynamisk och härlig metropol. Den här staden fungerar lika väl utan turistbussar och det gillar jag. 

Jag har haft förmånen att besöka denna stad några gånger nu och jag blir lika positivt överraskad varje gång. I varje gathörn väntar något nytt på att utforskas och gillar man god mat och läckert inredda barer och restauranger är Madrid verkligen ett mecka.

I veckan kommer jag att ge tips på några guldkorn i Madrid så håll utkik. 













Trevlig kväll!

/Anna

Inga kommentarer: