lördag 10 januari 2015

My Guide To Paris


Äntligen är den här. Som jag har väntat. Det är flera år sedan jag såg kartan My Guide to Paris för första gången. Jag är hopplöst förälskad i Paris så jag har verkligen längtat efter denna. David Ehrenstråhle är mannen bakom My Guide To-kartorna och eftersom varje stad bara finns i en begränsad upplaga blir de extra speciella. Paris har inte funnits på marknaden på flera år, men innan jul släpptes äntligen 2015 års upplaga av den franska huvudstadens alla arrondissement.

Sedan tidigare har 2013- års upplaga av Manhattan/New York prytt min vägg, men nu får den alltså sällskap av Paris. Kartorna finns i olika format, men jag valde måtten 42x70 cm. Det enda negativa med My Guide To är att formatet är lite kruxigt när det kommer till ramar. De flesta butiker har bara 50x70cm så denna får måttbeställas eller lämnas in på ramning. Jag hade dock tur som förra gången hittade ramverkstaden ramotavla.se där man kan beställa ramar online och som sedan skickas hem. Enkelt och smidigt.

På tal om Paris går alla mina tankar till de oskyldiga människor som fått sätta livet till i Paris i de senaste dagarnas fruktansvärda och grymma terrorhot





Love
/Anna

Inga kommentarer: