tisdag 17 februari 2015

Andalucía - mi corazón, mi alma, mi vida



För många är Málaga bara en flygplats, ett transitområde för vidare färd längs Costa del Sols alla resmål. För mig är staden så mycket mer. Málaga är förenat med så många minnen och så mycket känslor. Varje gång jag närmar mig Andalusien och flyger över det mäktiga bergsmassivet Sierra Nevada fylls mina ögon med tårar. Jag kan inte hålla tillbaka dem. Varför jag har en sådan stark kärlek till denna plats har jag svårt att beskriva, men den här platsen finns för evigt i mitt hjärta. Även om det är över tio år sedan jag flyttade härifrån är Andalusien fortfarande så mycket ”hemma”. Gatorna och kvarteren i Málaga, bergen vid Nerja, de små vackra vita byarna ovanför Marbella, det mäktiga havet, den häftiga mixen av spanskt och arabiskt, kulturen, de karismatiska människorna, dansen, känslorna- kombinationen gör att jag alltid kommer att vara förälskad i denna plats. 

Att med jämna mellanrum få möjlighet att åka tillbaka hit är därför guld värt- att få träffa mina älskade vänner och gamla kollegor, att få njuta av havet och de vackra bergen och att bara strosa runt i de miljöer som ligger mig så varmt om hjärtat.

Just därför har detta inlägg dröjt lite. Jag behövde helt enkelt några dagar för att bara insupa känslan, den där speciella känslan som bara infinner sig i Andalusien. Nu är jag däremot redo och inom kort ska jag dela med mig av några av alla de underbara skatter som denna härliga spanska region har att erbjuda. 










Amor

/Anna

Inga kommentarer: