onsdag 3 juni 2015

Pit Stop Barcelona


Den här staden alltså...Barcelona är en sådan där stad som jag, precis som hundratusentals turister gillar att återvända till. Den är lagom stor och har den där perfekta mixen av storstadspuls och avkopplat strandliv. 

Det var ett tag sedan jag var i Barcelona "på riktigt". De senaste åren har det mest blivit kortare besök på flygplatsen eller några få timmar i staden innan vidare färd. Den här gången blev det hela ett dygn, men som jag njöt. Mellan jobb-uppdragen hann jag ta en ljuvlig promenad på strandpromenaden. Solen strålade från en klarblå himmel och allt var så där härligt som det bara kan vara i Barcelona. Underbara stad! 

Barcelona är inte bara ett trevligt weekend-resmål. Hit kommer också tusentals turister för att kryssa med de stora kryssningsfartyg som utgår från hamnen Så också vi. Visiten i Barcelona blev inte så lång som jag hade önskat, men jag kommer snart tillbaka. Var så säker!




















/Anna

Inga kommentarer: