torsdag 16 juli 2015

Kreativitetens vindar


Ikväll är det en sådan där typisk kväll då abstinensen att vara kreativ och få utlopp för den är snudd på för stor. Jag vill skapa, jag vill måla, jag vill inreda, jag vill inspireras!!! Jag har så många idéer att det dunkar i huvudet. Ljusa sommarkvällar är livsfarliga. En liten sten såväl som en gammal dörr kan sätta griller i huvudet på mig just nu. För att inte tala om ljuset. Var ska jag börja? Vad ska jag göra?

Egentligen hade jag behövt ställa mig framför staffliet och måla av mig lite, men orkar inte. Egentligen skulle jag ta en cykeltur för att frigöra energi, men det är för sent. Egentligen skulle jag behöva ett hus på stranden, men plånboken är för tunn. Eller så ska jag bara gå och lägga mig och koppla av? Men tyvärr viner kreativitetens vindar runtomkring mig, i mig. De kallar på mig och jag kan inte fly ifrån dem. Jag måste bara hitta ett sätt att stå stilla i tornadens öga, samla idéerna och istället drömma mig bort till en lugn eftermiddagsbris. En bris som till slut får mig att somna...

Ni kreativa själar därute, sluta aldrig att drömma. Ta ett anteckningsblock, skriv ner alla idéer och skissa upp små inspirationsbilder. Det hjälper!

Sov så gott! 
Live and Love!
/Anna 

Inga kommentarer: