måndag 3 augusti 2015

Evening dress in the making


Vad har ni haft för er i helgen? Här ser ni vad jag har sysselsatt mig med. Ett litet projekt om man uttrycker det milt, men ett roligt sådant. Kreativiteten har flödat och efter några timmar framför symaskinenen hade jag förvandlat en kjol och blus till en vacker klänning. En perfekt puderrosa/nudefärgad dröm i spets.

När jag insåg hur varmt det skulle bli i Florens och då svart kändes alltför deprimerande för ett bröllop så skippade jag tanken om Valerie-klänningen som jag skrev om tidigare. Istället gav jag mig ut för att hitta ett alternativ. Klänningar finns det alltid att köpa, men har man fått en bild i hjärnan om hur man vill ha den så är det svårt att släppa. Vad är då alternativet om man inte hittar den klänningen? Jo, att göra den själv.

Jag hittade en kjol och tillhörande blus online och slog till. Redan innan såg jag framför mig hur jag skulle göra om delarna till en klänning och köra på samma läckra bara rygg som på Valerie-klännningen.

Här är resultatet.









/Anna

Inga kommentarer: